Stel een vraag

Nieuws

Nieuws

Optimalisatie van voorraadbeheer

Woensdag 23 augustus 2023

Onlangs is er bij ons een Kardex kast geplaatst. Met de aanschaf van de Kardex Shuttle XP 500 hebben wij een belangrijke stap gezet in het verbeteren van de bedrijfsprocessen. Deze kast is in de hoogte gebouwd, waardoor het magazijn compacter wordt dan ooit. Alle onderdelen zijn nu verzameld op één plek. Daarnaast levert dit aanzienlijke tijdwinst op dankzij de zichtbaarheid van het volledige productie- en opslagproces. 

Een Kardex wordt steeds vaker ingezet om het voorraadbeheer te stroomlijnen en te optimaliseren. Een Kardex is een geautomatiseerd opslagsysteem dat is ontworpen om de opslag en het ophalen van materialen, onderdelen en producten te vergemakkelijken. Het systeem bestaat uit een reeks verticale lades met transportbanden en geautomatiseerde hefsystemen, die de items naar de gebruiker kunnen brengen met één druk op de knop. Dit zorgt ervoor dat er niet meer handmatig gezocht hoeft te worden in opslagruimtes, wat de efficiëntie aanzienlijk verbetert. We kunnen ons hierdoor meer concentreren op de voorbereiding, productie en afhandeling van een bestelling en daardoor wordt de productiviteit verhoogd. Een aanwinst voor ons hele team en daarmee ook voor onze klanten! 

De Kardex Shuttle XP 500 zorgt daarnaast ook voor een veilige opslag van materialen. Kardex kasten kunnen worden uitgerust met beveiligingsfuncties zoals toegangscontrole en tracking van gebruikersactiviteiten. Hierdoor wordt de kans op diefstal, verlies of onbevoegde toegang tot waardevolle metalen onderdelen geminimaliseerd. 

De implementatie van de Kardex biedt voor ons dus aanzienlijke voordelen op het gebied van ruimtebesparing, efficiëntie, voorraadbeheer en veiligheid. Mede dankzij deze investering kan er nu nog sneller, efficiënter en kostenbesparend gewerkt worden.

 

Terug naar nieuwsoverzicht